tag:blogger.com,1999:blog-6682466411852616771.post3782264787400913543..comments2023-10-17T17:26:11.152+03:00Comments on Homo sapiens: Διάλογος για τις σύγχρονες προκλήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτωνHomo Sapienshttp://www.blogger.com/profile/18434421567289475955noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6682466411852616771.post-58922194168190164722008-05-19T10:14:00.000+03:002008-05-19T10:14:00.000+03:00Καλημέρα Greek Rider, Μετά τη μινι- απόδρασή μου α...Καλημέρα Greek Rider, <BR/><BR/>Μετά τη μινι- απόδρασή μου από την Αθήνα, επιστρέφω στο blog και ενημερώνομαι για την επικαιρότητα. Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον την ανάρτησή σου σχετικά με τον κ. Βγενόπουλο και σου δίνω εύσημα για τον τρόπο διαχείρισης και προσέγγισης του θέματος. Θα ανεβάσω ένα ποστάκι κι εγώ για το θέμα.<BR/><BR/>Στη δική μας κουβέντα...<BR/><BR/>αναμφίβολα, ο σαφής (θεσμικός) διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας συνιστά μείζον ζήτημα μεταρρύθμισης. Το θέμα επανέρχεται διαρκώς στη δημόσια συζήτηση αλλά η κυριαρχία του "μεσαιωνικού" λόγου, οι άναρθρες κραυγές, ο ιδεοληπτικός φανατισμός, ο πολιτικός καιροσκοπισμός και ο μιντιακός παραλογισμός θέτουν ανυπέρβλητα εμπόδια για μία ουσιαστική, ορθολογική και συνεκτική προσέγγιση του θέματος.<BR/>Θεωρώ ότι, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ζήτημα γνωστό και πολυσυζητημένο, ελάχιστοι συμπολίτες μας μπορούν να δώσουν επαρκείς απαντήσεις ως προς το τι σημαίνει επί της ουσίας διαχωρισμός εκκλησίας - κράτους και ποιους στόχους εξυπηρετεί. <BR/><BR/>Συμφωνώ με την επισήμανσή σου για την παρούσα συγκυρία. Ο Αρχιεπίσκοπος έχει δώσει σαφή δείγματα μετριοπάθειας, ανεκτικότητας και αντι-κοσμικής συμπεριφοράς, οπότε ανοίγει ένα "παράθυρο ευκαιρίας" για την προώθηση του ζητήματος.Homo Sapienshttps://www.blogger.com/profile/18434421567289475955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6682466411852616771.post-58790856029403817012008-05-17T19:50:00.000+03:002008-05-17T19:50:00.000+03:00@Πασχάλη καλησπέρα, με αφορμή τη δημοσίευσή σου κα...@Πασχάλη καλησπέρα, με αφορμή τη δημοσίευσή σου και την αντίστοιχη της Ελένης, επανέρχομαι και πάλι στην πραγματικότητα (γέλια).<BR/><BR/>Εγώ θα προτιμήσω να αναφερθώ στα εκκλησιαστικά χωρίς να υποτιμώ όλα τα άλλα:<BR/><BR/>Λοιπόν, νομίζω, ότι είναι καιρός να υπάρξει πρωτοβουλία πλήρους απαλλαγής της εκκλησίας από το κράτος.<BR/><BR/>Ο συνταγματολόγος Τσάτσος θυμάμαι σε ένα άρθρο του πριν 8-10 χρόνια που έλεγε ότι αν η εκκλησία χρειάζεται το κράτος για να σταθεί στα πόδια της τότε κάτι δεν πάει καλά με την εκκλησία και πρέπει να κάνει αλλαγές. Αν το κράτος χρειάζεται την εκκλησία τότε δεν έχουμε πραγματική δημοκρατία.<BR/><BR/>Οι μειοψηφίες είναι πολλές. Θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν: <BR/>1) Να μην ορκίζεται η νέα βουλή σε ιεράρχες.<BR/>2) Να αλλάξει στο σύστημα ορκωμοσιών γενικότερα όπου χρησιμοποιείται (π.χ σε δικαστήρια).<BR/>3) Να μην διδάσκονται στα σχολεία ορθόδοξη κατήχηση αλλά θρησκειολογία.<BR/>4) Να φύγουν οι εικόνες από τα δημόσια κτήρια.<BR/>5) Πολλά ακόμα που είναι γνωστά.<BR/><BR/>Καλά τώρα λέω τα ιδεατά. Αλλά blogging κάνουμε αν δεν τα πούμε εδώ που θα τα πούμε;<BR/><BR/>Η προσωπική σύγκρουση που είχε ο Σημίτης με τον Χριστόδουλο του 2000 έκανε κακό στο κόμμα και αυτό άνοιξε την όρεξη για πατρονάρισμα με εκβιασμούς από την εκκλησία σε όσους διαφωνούσαν με αυτήν. <BR/><BR/>Έπρεπε όμως να γίνει και μπράβο του που το έκανε. Τώρα που είναι αρχηγός της εκκλησίας ένας πιο λογικός και δημοκρατικός άνθρωπος θα πρέπει να γίνουν άμεσα αλλαγές. Αλλιώς μπορεί πάλι να καθυστερήσουμε καμιά 20ετία.<BR/><BR/>Η κύρια πηγή συντηριτισμού για το θέμα έρχεται από την Βόρειο Ελλάδα και δεν ξέρω πως μπορεί αυτό να αλλάξει. Πάντως ο Σημίτης με σύγκρουση έκανε ότι έκανε και ιστορική γνώση (σημειώνω ότι εκτός αυτού μόνο ο Βενιζέλος τα είχε βάλει τόσο άμεσα με την παρεμβολή της εκκλησίας στα πολιτικά πράγματα και είχε εισπράξει τότε το ανάθεμα του αρχιεπισκόπου Αθηναγόρα, νομίζω). <BR/><BR/>Κάποτε πρέπει να τελειώσει αυτή η ιστορία που μας κρατάει κυριολεκτικά 200 χρόνια πίσω.Greek Riderhttps://www.blogger.com/profile/02837259450413170490noreply@blogger.com