16/4/08

Η G700 ως το οιονεί μετανεωτερικό προοδευτικό κίνημα


Η G700 συνιστά ένα καινοτόμο, νεανικό, δημιουργικό, προωθητικό και προοδευτικό μετανεωτερικό 'κίνημα' που συγκροτείται από μία 'σιωπηλή' (υπό την έννοια της ανεπαρκούς εκπροσώπησης) κοινωνική πλειοψηφία με διακριτές ιδιότητες και γνωρίσματα από τα συμβατικά κοινωνικά κινήματα της νεωτερικότητας. Η προσεκτική προσέγγιση του δημόσιου λόγου, της δράσης και της κοινωνικής στόχευσης της G700 αναδεικνύει ένα νέο, ιδιότυπο και καινοτόμο παράδειγμα (paradigm) συλλογικής δράσης με αντι-συμβατικά χαρακτηριστικά. Στην παρούσα ανάρτηση επιδιώκω την κωδικοποίηση των κυριοτέρων σημείων όπου αρθρώνεται η λογική του 'νέου κινήματος' - επί της ουσίας αποτελεί έναν συνοπτικό σχεδιασμό ενός μελλοντικού αναλυτικού κειμένου υπό τη μορφή πρόχειρης μελέτης - με στόχο τη δημόσια συζήτηση, τον γόνιμο προβληματισμό και τον εμπλουτισμό με νέες ιδέες, κριτικές και προτάσεις. Παραθέτω, αρχικά, τους 3 βασικούς 'πυλώνες' της σκέψης μου:
  • Αν και συμβολικά προσδιορισμένη από το εισοδηματικό κριτήριο του κατώτατου μισθού, η G700 δεν εμφορείται από αντιδραστικούς συμπλεγματισμούς και δεν αυτο-αναφέρεται. Η θεμελιακή της επιδίωξη δεν είναι εγκλωβισμένη στην παρωχημένη λογική των αντιπαραγωγικών, αντιαναπτυξιακών και 'ουτοπικών' εισοδηματικών αυξήσεων, αντιθέτως είναι προσανατολισμένη στην προώθηση προοδευτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων για μία συστηματική διεύρυνση των παραγωγικών επιλογών και προοπτικών της (περισσότερες επιλογές, επιβράβευση της προσπάθειας, αξιοκρατική εξέλιξη = καλύτερες προσδοκίες).
  • Η G700 δεν επιδιώκει μία νέα μανιχαϊστική σύγκρουση κεφαλαίου - εργασίας. Η κρίσιμη στόχευση της κοινωνικής αλλαγής διατρέχει τη σάρωση και την αποδόμηση ενός αναχρονιστικού, αντικοινωνικού και αντιπαραγωγικού κοινωνικού μοντέλου, όπου επικυριαρχούν τα συμφέροντα των καλώς τοποθετημένων 'εντός των τειχών' του πολιτικού και κοινωνικού συστήματος. Το νέο μέτωπο της κοινωνικής σύγκρουσης αφορά στην αντίδραση στον γραφειοκρατικό επαγγελματισμό, στο συντεχνιασμό, στον παρασιτικό κρατισμό, στον οικονομικό ολιγαρχισμό και στον ιμπεριαλισμό του κομματικού φαινομένου σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής. Η φύση της σύγκρουσης είναι επί στης ουσίας διαγενεακή, διανοητική, πνευματική και βαθιά πολιτική. Επιδιώκει ένα άλλο κράτος που είναι εφικτό!
  • Η G700 δεν συγκροτείται απλώς από άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, αλλά διακρίνεται από υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και υψηλή ποιότητα πολιτικής παιδείας και κουλτούρας. Είναι το νέο κίνημα που αποδεσμεύεται από ιδεοληπτικές εμμονές και αναχρονιστικά ιδεολογήματα, από την ανέξοδη, ρηχή και εύκολη διαμαρτυρία, από την δαιμονοποίηση και την άκρατη αντιδραστικότητα, από τον υπο-πολιτικό και επικίνδυνο λαϊκισμό. Είναι η γενιά που δεν αναπολεί μόνο, αλλά σκέφτεται. Υπερβαίνει τα αντιδραστικά στερεότυπα και επιδιώκει τη λελογισμένη, παραγωγική και δημιουργική αντίδραση και διαμαρτυρία. Παράγει πολιτικό λόγο και προτάσεις πολιτικής. Είναι η γενιά του μέτρου, της συναίνεσης και του ανιδιοτελούς συμβιβασμού. Είναι το κίνημα που επιδιώκει ριζικές κοινωνικές τομές και αλλαγές με βάση την κοινή λογική. Μετουσιώνει σε πολιτική δράση την πολιτική κουλτούρα του σύγχρονου προοδευτισμού. Είναι υπερ-πολιτικ και αναζητά ευρύτερες ιδεολογικές και πολιτικές συνθέσεις μακριά από στείρους δογματισμούς.

Υ.Γ. Το homo sapiens θα επιδιώκει συχνά την εξειδίκευση, την αναλυτική προσέγγιση και την πολιτική και ιδεολογική αποτύπωση των παραπάνω ιδεών. Το κείμενο αποτελεί μία αρχή για γόνιμo διάλογο και προβληματισμό. Επισημαίνω ότι, οι απόψεις μου δεν δεσμεύουν την οργανωτική ομάδα του blog G700 (αν και χρησιμοποιώ την φωτογραφία από το blog) καθώς αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις, εντυπώσεις και διαπιστώσεις, ή αν επιθυμείτε διακαείς πόθους!

25 comments:

G700 on 16 Απριλίου 2008 στις 12:01 μ.μ. είπε...

είναι καλό το άρθρο , αν θες να εμπλουτίσεις κι άλλο την ανάλυσή σου διάβασε το Bloggers and Parties

Ανάμεσα σε άλλα, το αμερικανικό προοδευτικό κίνημα του διαδικτύου (netroots) με στόχο την αλλαγή του Δημοκρατικού Κόμματος και τον επαναπροσδιορισμό των δημοκρατικών πολιτικών, μας έχει εμπνεύσει από την πρώτη στιγμή, ειδικά οι Jerome Armstrong (MyDD) και Markos Mulitsas (DailyKos). Η διαφορά είναι ότι οι αμερικανοί επιδίωξαν ρόλο διαμορφωτή και ρυθμιστή των εξελίξεων μέσα στο Δημοκρατικό Κόμμα (και το πέτυχαν), εμείς δεν έχουμε τέτοιες επιδιώξεις με τα ελληνικά κόμματα, και θέλουμε να παραμείνουμε στην κοινωνία των πολιτών.

Ανώνυμος είπε...

Και μόνο γι'αυτόν τον αναλυτικό,μη ιδεοληπτικό ,πραγματικά ανατρεπτικό και ουσιώδη λόγο σ΄ευχαριστώ ως αναγνώστης σου
Καλή Συνέχεια!!!

Homo Sapiens on 16 Απριλίου 2008 στις 1:07 μ.μ. είπε...

@ G700

Η δραστηριοποίηση στην Κοινωνία των Πολιτών είναι ευεργετική. Στην ατροφική, αναιμική, ρηχή, επαγγελματοποιημένη και κομματικά εκτεθειμένη ΚτΠ, η δημιουργική δράση ενός αυτόνομου και προοδευτικού κινήματος διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη μεγαλύτερη αυτονόμηση και αυτενέργεια του ατόμου, για αυθεντικότερη συμμετοχή, για μία νέα συλλογική κουλτούρα δράσης και αλληλεγγύης και για πιεστικότερες αποτελεσματικότερες δημοκρατικές διεκδικήσεις. Θα μελετήσω την παραπομπή σας αργότερα, οπότε αναμείνατε νεότερο σχόλιό μου...

@ lls

thanks...Αν κατάλαβα καλά, αναμένω ακόμα ένα σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση :)

Mesout Tavaz on 16 Απριλίου 2008 στις 2:14 μ.μ. είπε...

Χαιρετίζω ένα σοβαρό blogger, που πραγματικά με την παρούσα ανάλυση αποδεικνύεις ότι διαβάζεις πίσω από τα bold γράμματα, σκέφτεσαι και κατανοείς.

Είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσες να προσφέρεις τροφή για σκέψη και ως σχολιαστής στο G700, όχι μόνο για τους G700, αλλά και τους αναγνώστες και σχολιαστές του.

Keep on blogging!

Ανώνυμος είπε...

Λες:
''Η G700 συνιστά ένα καινοτόμο, νεανικό, δημιουργικό, προωθητικό και προοδευτικό μετανεωτερικό 'κίνημα' ''

Ερώτηση: το γεγονός ότι το κίνημα (είσαι σίγουρος ότι είναι κίνημα;) αποφεύγει να οργανωθεί μέσα από ένα φορέα παραδοσιακό ή νεωτερικό ώστε να διεκδικήσει τα αιτήματα του
είναι προοδευτικό ή συντηρητικό;;

Απο αυτά που γράφεις είναι σαν η καινοτομία της να είναι ότι δεν διεκδικεί αρκετά, ότι δηλαδή αντί να απαιτεί τα δικαιώματα της, τα διαπραγματεύεται την ίδια στιγμή που ήδη τα έχει χάσει παίρνοντας τα 700 και χαρτζιλίκι από τους γονείς.

Μέχρι να γίνουν όλα αυτά που λες η G700 θα έχει γεράσει... (αν υπήρξε ποτέ νέα...)

altpolitik on 16 Απριλίου 2008 στις 5:36 μ.μ. είπε...

Συμφωνώ όμως αναρωτιέμαι αν και κατά πόσο οι συγγραφείς του πολύ καλού blog G700 αντιπροσωπεύουν την γενιά των 700 ευρώ;

Το λέω επειδή έχω την εντύπωση ότι ταυτίζουμε την γενιά G700 με το blog G700, και δεν είμαι σίγουρος για το κατά πόσο αυτή η ταύτιση ισχύει στην πραγματικότητα.
Γενικά θεωρώ ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι G700 γι΄ αυτό και δε νομίζω ότι μπορούμε να πούμε προς το παρόν τουλάχιστον ότι συνιστούν κίνημα.

Ευχαριστώ.

tractatus on 16 Απριλίου 2008 στις 7:21 μ.μ. είπε...

Πασχάλη, με βρίσκεις επιφυλακτική ως προς το ζήτημα....δλδ πώς αυτοπροσδιορίζεται μια γενιά απο τα 700€ που παίρνει και δημιουργεί προοδευτικό κίνημα; Δλδ πώς αυτοπροσδιορίζεται το προοδευτικό; Απο τη βάση ενός μισθού που, στην καλύτερη περίπτωση, θα έπρεπε να είναι μια εντελώς προσωρινή κατάσταση...και μάλιστα είναι "οιονεί μετανεωτερικό προοδευτικό κίνημα"; Οι αξίες που ενώνουν τα κινήματα, επέτρεψέ μου να σου πώ, οτι δεν βασίζονται σε οικονομικούς μόνο όρους και μάλιστα στη βάση μιάς μεταβατικής και συγκυριακής περιόδου, όπως αυτή που αντιμετωπίζουμε. Αντίθετα τα κινήματα εμφορούνται απο ιδεολογικο-πολιτικά διακυβεύματα στη βάση των οποίων χτίζονται προτάσεις, στάσεις, θέσεις και αν θέλεις και ομάδες που έχουν κοινά χαρακτηριστικά αλλά παράλληλα ετεροπροσδιορίζονται και μέσα απο τη στάση τους απέναντι σε άλλες ομάδες...γι' αυτό και η διαχρονικότητά τους είναι διαλεκτική αλλά και θεμελιώδης...
και επίσης, θα ρωτούσα κι εγώ το ερώτημα του ανώνυμου: "αποφεύγει να οργανωθεί μέσα από ένα φορέα παραδοσιακό ή νεωτερικό ώστε να διεκδικήσει τα αιτήματα του
είναι προοδευτικό ή συντηρητικό" αλλά θα συμφωνούσα και με αυτό που θίγει ο alterpol στο ποιός τελικά αντιπροσωπεύει τη....'γενιά των G700'...'η γενιά των 700€' τι άποψη έχει επι του θέματος...η γενιά όχι το blog...

Homo Sapiens on 16 Απριλίου 2008 στις 8:33 μ.μ. είπε...

Καλησπέρα παιδιά...

Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλους σας καθώς διαπιστώνω ότι υπάρχει σύγκλιση ως προς τους προβληματισμού σας. Υπάρχουν τρία θεματικά πεδία α) είναι κίνημα? β) γιατί είναι προοδευτικό? γ) ταυτίζεται η G700 με το δημοφιλές blog?

Οι ενστάσεις σας ως τη χρήση του όρου κίνημα είναι απόλυτα σωστές! Προσέξτε, στο τίτλο υπάρχει η λέξη οιονεί, δηλαδή εν δυνάμει κίνημα. Γιατί δεν είναι? Είναι προφανές...Η γενιά των 700e προσδιορίζεται από το εισοδηματικό κριτήριο του κατώτατου μισθού (+ εργασιακή ανασφάλεια, προσκόλληση στην οικογένεια, μειωμένες προσδοκίες, απαισιοδοξία κτλ), χωρίς ωστόσο να αποτελεί μία σαφώς οργανωμένη, συνεκτική και αυστηρά συγκροτημένη κοινότητα, με κοινούς στόχους, επιδιώξεις και συμπεφωνημένα μέσα και εργαλεία για την επίτευξή τους. Μία κοινή ιδιότητα δεν επαρκεί για να χαρακτηρίσει ένα κίνημα. Είναι π.χ σαν να μιλάμε για κίνημα των blogger. Άρα πολύ σωστά, η G700 είναι μία κατακερματισμένη κοινωνική ομάδα.
Τότε γιατί αγαπητέ homo sapiens χρησιμοποιείς τον όρο κίνημα? Ο τίτλος είναι λίγο 'προβοκατόρικος'. Ήθελα να διεγείρω τη συζήτηση και να διατυπώσω τη δική μου άποψη για μία ΄φαντασιακή' σύνθεση της κατακερματισμένης G700 σε μία οργανωτική λειτουργία με κοινούς στόχους και επιδιώξεις. Επί της ουσίας, ο λόγος μου είναι περισσότερο δεοντολογικός παρά θετικός ή πραγματιστικός.
β) σ' αυτό, λοιπόν, το οιονεί κίνημα, επιλέγω να αποδώσω το τυπολογικό πολιτικό χαρακτήρα 'προοδευτικό'. Προσπαθώ, σε λίγες γραμμές να τονίσω τις διαφοροποιήσεις που δύναται να έχει από άλλες κινηματικές δράσεις. Νομίζω, ότι ως προς αυτό στο ποστ γίνομαι αντιληπτός. Δεν σας κρύβω, ότι πολλές διαπιστώσεις προκύπτουν από τις απόψεις που διατυπώνονται στον χώρο αυτο -οργάνωσης, δηλαδή στο blog, των ατόμων που αυτοπροσδιορίζονται ως G700. Βέβαια, μπορούμε κάλλιστα να διαφωνήσουμε ως προς το τι είναι συντηρητικό ή προοδευτικό. Η δική μου άποψη είναι αρκετά σαφής στο ποστ μου. Τώρα προσέξτε, το να αποδίδετε πολιτικό χαρακτήρα βάσει της συμμετοχής σε ένα πολιτικό φορέα είναι μεθοδολογικό και λογικό σφάλμα. Π.χ. Το φεμινιστικό και ειρηνιστικό κινημα, το κίνημα για τα νέα δικαιώματα, για το περιβάλλον κτλ, είναι προοδευτικά κοινωνικά κινήματα χωρίς κατ΄ ανάγκη να λειτουργούν στο πλαίσιο πολιτικών υποκειμένων. Οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών είναι αυτόνομες ομάδες στην κοινωνική σφαίρα που έχουν το δικό τους ιδεολογικό στίγμα.
γ) η ταύτιση της G700 με blog, διαφαίνεται από το λεγόμενα του post μου.Όπως, ήδη, έχω αναφέρει η ανάλυσή μου δέχεται κάποια επιρροή από τις προτάσεις και τον χαρακτήρα του blog. Πιθανότατα, πράττω μία αυθαίρετη μεθοδολογική αφαίρεση, που ορθά είναι διαψεύσιμη. Απαντώ, λοιπόν, επί της ουσίας...και συμφωνώ μαζί σας...Blog και G700 είναι τελείως διαφορετικά πράγματα.
Ελπίζω να έλυσα κάποιους προβληματισμούς σας, με περισσότερο ή λιγότερο πειστικά επιχειρήματα. Μη ξεχνάτε, ότι με το ποστ δεν προσπαθώ να αποτυπώσω την πραγματικότητα, αλλά να διατυπώσω ορισμένες απόψεις και θέσεις με δεοντολογικό τρόπο.

Υ.Γ Καμιά φορά, αισθάνομαι να με αυτοπεριορίζει το blog. Οι διάλογοι είναι η πεμπτουσία του, αλλά θα ήταν υπέροχο να κάναμε τώρα ένα ζωντανό διάλογο! :)

αναμένω εκ νέου κριτική, σχόλια, αντιδράσεις...

Homo Sapiens on 16 Απριλίου 2008 στις 8:50 μ.μ. είπε...

Προτρέχω, να διαπιστώσω και ένα δικό μου λάθος. Διάβασα ξανά τα σχόλιά σας και νομίζω ότι όταν μιλάτε για δημιουργία ή ενσωμάτωση σε ένα παραδοσιακό οργανωτικό φορέα, δεν αναφέρεστε κατ' ανάγκη σε πολιτικά υποκείμενα, αλλά μάλλον σε ΜΚΟ κτλ.

Ως προς αυτό, οι πολίτες που έχουν συστήσει to blog αισθάνονται ότι η ηλεκτονική αυτοοργάνωση αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο έκφρασης. Σίγουρα, μπορεί να ειπωθεί ότι είναι λιγότερο αποτελεσματικός τρόπος δημόσιας παρέμβασης, ωστόσο είναι σφάλμα να θεωρήσουμε ότι δεν έχει ιδεολογικό και πολιτικό χαρακτήρα.

tractatus on 16 Απριλίου 2008 στις 11:56 μ.μ. είπε...

Πασχάλη, η λέξη οιονεί δεν σημαίνει εν δυνάμει αλλά σαν, κατά κάποιο τρόπο...οπότε η G700 δεν είναι, κατά τη άποψή μου, το μετανεωτερικό προοδευτικό κίνημα....αν έλεγες για την οικολογία θα το συζητούσα στη βάση πολλών και αλληλένδετων αξιών και στόχων αλλά οτι ο κατώτατος μισθός είναι μια σαφής διεκδίκηση που αοφρά το εργασιακό κίνημα και δεν μπορεί να απομονωθεί ούτε ως κάτι μόνιμο ούτε καν ως γνώρισμα....
Επίσης,συγνώμη αλλά δεν με έπεισες για το προβοκατόρικο...τότε γιατί δεν έβαλες το κίνημα ως 'κίνημα'....αλλά το προσδιόρισες και ως προοδευτικό;

Γράφεις: "Το φεμινιστικό και ειρηνιστικό κινημα, το κίνημα για τα νέα δικαιώματα, για το περιβάλλον κτλ, είναι προοδευτικά κοινωνικά κινήματα χωρίς κατ΄ ανάγκη να λειτουργούν στο πλαίσιο πολιτικών υποκειμένων. Οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών είναι αυτόνομες ομάδες στην κοινωνική σφαίρα που έχουν το δικό τους ιδεολογικό στίγμα" Ποιός είπε το αντίθετο; Ομως, ξαναδιάβασε τι λές: "κοινωνικά κινήματα"...υπάρχουν δλδ ήδη και "ιδεολογικό στίγμα" ακριβώς για να είναι κινήματα...και αλλοίμονο αν κατασκευάσουμε ως κινήματα και μάλιστα προοδευτικά και ονομάσουμε και γενιά G700, G600, G300 ανθρώπους....δλδ σε λίγο θα τους φωνάζουμε κιόλας και θα απαντούν, μήπως; Ψίτ εσύ των G600 να σου πώ;...Συγνώμη αν είμαι δεικτική αλλά ξέρεις η 1 Μαϊου δεν είναι αργία είναι απεργία και δεν μπορώ στην σημερινή εποχή αξίες και ιδεές που άλλοι έδωσαν ακόμα και τη ζωή τους να τα βλέπω να συρυκνώνονται έτσι γιατί κάποιοι κάνουνε βαφτίσια για πολιτικούς λόγους...Αυτό το έργο το βλέπουμε συνέχεια στην πολιτική και γι' αυτό και οι πολίτες που θα κάνουν κινήματα να είσαι σίγουρος οτι, πέρα απο τα οικονομικά θέματα παράλληλα θα θέτουν και άλλα ζητήματα όπως πολιτιστικά, κοινωνικά, πολιτικά, θεσμικά, οικολογικά, ανθρώπινα κ.α. που πολύ σωστά έχεις θίξει κατά καιρούς σε άλλα posts σου.

katerina on 17 Απριλίου 2008 στις 12:42 π.μ. είπε...

Homo sapiens, οι προβοκάτορες εισβάλλουν συνήθως μεταμεσονυκτίως και προσπαθούν ντε και καλά να ανατρέψουν τις ισορροπίες.
Σπανίως τα καταφέρνουν.
Αλλά επέτρεψε μου, να δοκιμάσω
Ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό της γενιά των 700€;;;
Ότι την «συγκροτούν» μισθωτοί, νέοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας.

Σε μια οικονομία, που ο παραγωγικός της ιστός βασίζεται στις ΜικροΜεσαίεςΕπιχειρήσεις, και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 90%, τι είναι αυτό που οδηγεί έναν νέο, με σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να γίνει μισθωτός και όχι να στραφεί στην επιχειρηματικότητα ευκαιρίας;;;

Σε μια χώρα που το μέτρο της «νεανικής επιχειρηματικότητας» του ΕΠΑΝ, ήταν το μέτρο με την μικρότερη απορροφητικότητα, σε μια χώρα όπου το ΤΕΜΠΕ πήγε άπατο, σε μία χώρα όπου το τραπεζικό σύστημα δεν απαιτεί πλεον εμπράγματες διασφαλίσεις για μια μικρή αρχική χρηματοδότηση, σε μια χώρα όπου επιχειρηματικότητα διψάει για καινοτομία, ποιος θα μου πει γιατί κάποιος θα πάει part timer στον μικροεπιχειρηματία ή ακόμα χειρότερα θα βάλει λυτους και δεμένους για μια σύμβαση έργου, χωρίς εργασιακα δικαιωματα στον ευρυτερο δημοσιο τομέα;;;;;;;

Μήπως ένα απο τα κυριότερα χαρακτηριστικά της γενιάς των 700€ είναι ότι μιλάμε για μια ανασφαλή, ευνουχισμένη γενια, με περιορισμένα ουσιαστικα΄και μέτρια τυπικά προσόντα;;;;

Υ.Γ. βάζω μια παράμετρο, έτσι για την κουβέντα

Homo Sapiens on 17 Απριλίου 2008 στις 12:58 π.μ. είπε...

Αγαπητή tractatus,

Η G700, έχει ονομαστεί έτσι συμβολικά. Το G700 είναι ένα σύμβολο και σημαίνει πολύ περισσότερα πράγματα από τον κατώτατο μισθό. Ούτε στόχος της G700 είναι η απλη αύξηση του μισθού. Μία τέτοια θεώρηση είναι απολύτως άδικη και εσφαλμένη. Π.χ η γενιά του 1- 1- 4 είναι αδύνατο να προσεγγιστεί από την απλή ερμηνεία ενός άρθρου του Συντάγματος. Η γενιά του 1-1-4 ήταν ένα νεανικό κίνημα αυτο-οργάνωσης με στόχο τη θεμελιακή αλλαγή του πολιτικού συστήματος και των κοινωνικών δομών. Κανείς δεν είπε ποτέ σε κανένα...ψιτ εσύ 1-1-4!, αλλά όλοι γνωρίζουμε ποια ήταν αυτή η γενιά. Είναι ολέθριο λάθος να θεωρείται ότι, η G700 αποτελείται απλά από ανθρώπους που αμοίβονται ελάχιστα. Στο συμβολικό χαρακτηρισμό G700 ενυπάρχει μία ολόκληρη γενιά που επιδιώκει τα ίδια, δηλαδή σαρωτικές αλλαγές στο πολιτικό σύστημα και την κοινωνία (προοδευτισμός)

Στην πρώτη πρόταση του post η λέξη κίνημα είναι σε 'εισαγωγικά', οπότε νομίζω ότι δηλώνονται οι προθέσεις αλλά και το δεοντολογικό περιεχόμενο της σκέψης μου. Επιπρόσθετα, το ποστ αποτελεί πρωτογενή και ανεπεξέργαστη σκέψη. Στη νέα παρέμβασή μου στα σχόλια είμαι απολύτως επεξηματικός ως προς αυτό, χωρίς καμία διάθεση υπαινιγμού ή αναδίπλωσης.

Υ.Γ1 Κατανοώ απόλυτα το μεθοδολογικό μου σφάλμα να διατυπώσω με τέτοιο τρόπο τη σκέψη μου ώστε να δημιουργείται μία σχεδόν αυτονόητη ταύτιση του G700 με το blog.

Υ.Γ2 'Συγνώμη αν είμαι δεικτική αλλά ξέρεις η 1 Μαϊου δεν είναι αργία είναι απεργία και δεν μπορώ στην σημερινή εποχή αξίες και ιδεές που άλλοι έδωσαν ακόμα και τη ζωή τους να τα βλέπω να συρυκνώνονται έτσι γιατί κάποιοι κάνουνε βαφτίσια για πολιτικούς λόγους'......έχω την εντύπωση πως υποκρύπτεται κάποιος υπαινιγμός, που προσωπικά δεν κατανοώ και μάλλον δεν με αφορά..

G700 on 17 Απριλίου 2008 στις 9:40 π.μ. είπε...

παιδιά εάν αφαιρεθεί η λέξη κίνημα από τη συζήτηση, τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα. Η G700 , το blog, είναι μια εναλλακτική κίνηση του διαδικτύου που σκοπό έχει να θέσει έναν προβληματισμο γύρω από ζητήματα νέας γενιάς και συγκεκριμένα της γενιάς των 700 ευρώ (όχι ας πούμε των χλιδάνεργων). Η γενιά των 700 ευρώ είναι ένας προσδιορισμός μιας ολόκληρης γενιάς, της γενιάς μας, η οποία χαρακτηρίζεται από εργασιακή επισφάλεια, ελλιπείς επαγγλεμτικές ευκαιρίες και λειοτυργεί σ' ένα διαγενεακά άδικο περιβάλλον. Η γενιά των 700 ευρώ θα μπορούσε ενδεχομένως να εξελιχτεί σε ένα νεανικό κίνημα αυτοοργάνωσης με σκοπό την αλλαγή σε πολιτική και οικονομία (α λά 114 πχ), όπως λέει ο Πασχάλης. Αυτά διευκρινιστικά.

Homo Sapiens on 17 Απριλίου 2008 στις 10:17 π.μ. είπε...

Καλημέρα παιδιά...

Κατερίνα, διάβασα με πολύ προσοχή το σχόλιό σου. Η παράμετρος που θέτεις έχει πολύ ενδιαφέρον και πρέπει οπωσδήποτε να τη λάβουμε υπόψη. Είναι μέρος του προβλήματος, είναι μέρος της πραγματικότητας. Σίγουρα, πολλοί νέοι της g700 να προσδοκούν πολλά περισσότερα από αυτά που μπορούν να πετύχουν (όπως λες μειωμένα προσόντα κτλ.)Νομίζω, όμως, ότι το κοινό στοιχείο για τη νέα γενιά σήμερα, ακόμα και για όσους έχουν πολλά τυπικά προσόντα και εξαιρετικές ικανότητες, είναι η ανασφάλεια. Προσωπικά, γνωρίζω ότι όσοι αξίζουν πραγματικά θα έχουν ένα πολύ καλό μέλλον. Όμως, καταλαβαίνω ότι το στοιχείο της ανασφάλειας είναι σύμφυτο με την σύγχρονη εποχή των ραγδαίων μεταβολών. Προσθέτω ότι, η δυστοκία στο ελληνικό επιχειρείν αποδίδεται σε διάφορους λόγους πολιτικής οικονομίας και κοινωνικής κουλτούρας (δες και ένα προηγούμενο ποστ μου με τίτλο το δικαίωμα στην αποτυχία)

Ελένη, περιμένω με αγωνία ένα σχόλιό σου για το κομμάτι που αναφέρεις την 1η Μαϊου. Με προβλημάτισες, ίσως να μην κατάλαβα καλά,...δεν ξέρω :(

Y.Γ. Σας προτρέπω να κάνουμε μία αφαίρεση για να προωθήσουμε την κουβέντα. Ας κάνουμε την αντικατάσταση της λέξης G700 με με άλλη λέξη...πχ Φοιτητές, Νεολαίοι ή ένα φανταστικό κίνημα. Πώς σας φαίνονται τα χαρακτηριστικά που αναφέρω? Τους αποδίδετε προοδευτικό χαρακτήρα? Πρέπει να ενσωματωθούν στα προοδευτικά κόμματα(βλ. ΠαΣΟΚ)? Σας εκφράζουν? Τι θα απορρίπτατε ή θα συμπληρώνατε?

tractatus on 17 Απριλίου 2008 στις 11:27 π.μ. είπε...

Πασχάλη, θα μου επιτρέψεις να μη κάνω συγκρίσεις σε ανόμια πράγματα και οπωσδήποτε να μη παραλληλίσω τη γενιά του 114 ως νεανικό κίνημα που προσομοιάζει με το νεανικό κίνημα(;) της γενιάς των 700€ ακκριβώς γιατι τα χαρακτηριστικά τόσο των εποχής είναι εντελώς διαφορετικά κι επίσης στη γενικά του 114 υπάρχει πολιτικό διακύβευμα ...το έχω εξηγήσει σε προηγούμενο σχόλιο και δεν θέλω να επαναλάβω κι εδώ....

Ωτόσο, γραφείς: "Είναι ολέθριο λάθος να θεωρείται ότι, η G700 αποτελείται απλά από ανθρώπους που αμοίβονται ελάχιστα. Στο συμβολικό χαρακτηρισμό G700 ενυπάρχει μία ολόκληρη γενιά που επιδιώκει τα ίδια, δηλαδή σαρωτικές αλλαγές στο πολιτικό σύστημα και την κοινωνία (προοδευτισμός)"....δλδ;;δεν είδα ποιές είναι οι σαρωτικές αλλαγές που περιμένει στο πολιτικό...και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να ονομάζεται 700€ και να θέτει και πολιτικά ζητήματα απο τη στιγμή που αυτοπροασδιορίζεται εντελώς οικονομική σημειολογία...!!!!

και ως προς τη διευκρίνιση...δεν υπάρχει κατ' αρχήν υπαινιγμός ούτε για σένα ούτε για κανέναν άλλο...οτι έχω να πώ το λέω ευθέως και,κυρίως, το εξηγώ...γι' αυτό και είπα οτι τα πολιτικά ζητήματα που βφτίζουν ως γενιά μια ομάδα συνήθως νέων με αφορμή τη χαμηλή τους αμοιβή δεν είναι για μένα πολιτικό αλλά ένα μεταβατικό ζήτημα που δεν μπορεί να εκλαμβάνεται ως μια σταθερή και κοινή αξία που ενώνει...αυτά που ενώνουν είναι βαθύτερα ζητήματα που απορρέουν απο ιδεολογία και στάση. Εχουν άλλα αίτια και η αμοιβή των 700€ είναι αφορμή και μόνο...οπότε δεν μπορεί να στηρίζεσαι στη αφορμή για να δημιουργείς εντυπώσεις...πολιτικού. Το πολιτικό εμπεριέχει οικομενικότητα σε αξίες και προτάσεις...και αφορά ή δίνει αφορμές για το μέλλον.... και επίσης Πασχάλη αυτό:
"Σας προτρέπω να κάνουμε μία αφαίρεση για να προωθήσουμε την κουβέντα. Ας κάνουμε την αντικατάσταση της λέξης G700 με με άλλη λέξη...πχ Φοιτητές, Νεολαίοι ή ένα φανταστικό κίνημα" ΕΙΝΑΙ άλλο θέμα....άλλο εντελώς...δεν κάνουμε προσθαφαιρέσεις έτσι γιατί μας βολεύει σε μια συζήτηση.

Κατερίνα, συγκλίνω με την άποψή σου, εννοείται όσο για τον φίλο απο το blog δέχομαι την αφαίρεση του κινήματος και τον προσδιορισμό στο blog αλλά δεν θα συμφωνήσω στα υπόλοιπα όπως εξήγησα και στον Πασχάλη....

Homo Sapiens on 17 Απριλίου 2008 στις 12:05 μ.μ. είπε...

Ελένη, δεν προκύπτει από το σχόλιό μου καμία συγκριτική ανάλυση των δύο γενεών ούτε τέτοια πρόθεση είχα...Αναφέρω το παράδειγμα, απλώς, για να δείξω τη σημασία του συμβολισμού.

Απο εκεί και πέρα υπάρχει σαφής διαφωνία μεταξύ μας ως προς το διακύβευμα. Για μένα είναι αμιγώς πολιτικό! Είναι το νέο Κοινωνικό Ζήτημα (social question). Η νέα γενιά κινδυνεύει να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση από την προηγούμενη. Είναι δυνατόν αυτό να είναι απλές διαπιστώσεις και εντυπώσεις? Να μην είναι αμιγώς κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα? Αυτά που αναφέρω στο ποστ, ως (ναι...το έχω ήδη πει..)μία δεοντολογική ανάλυση, δεν είναι πολιτικά ζητήματα?

Τι κάνει το πολιτικό σύστημα για το new social question?

Σας παραπέμπω στο κείμενο του Μίμη Ανδρουλάκη στο blog του για μία αναλυτική προσέγγιση.

Η επιμονή στην οικονομική σημειολογία, επιμένω είναι εσφαλμένη, άδικη και παράγει στρεβλά συμπεράσματα.

Υ.Γ Η αφαιρετική μέθοδος δεν είναι εργαλείο για πολιτικαντισμούς. Είναι εργαλείο για προώθηση του διαλόγου σε ανώτερα επίπεδα, σε αναδιατύπωση σκέψεων και ιδεών και σε αναζήτηση νέων συνθέσεων.

όταν έγραφα το Post περίμενα να γίνει συζήτηση για τους '3 πυλώνες' της σκέψης μου που θα ήταν ευχής έργον να προωθηθούν και να ενσωματωθούν στην πολιτική κουλτούρα των προοδευτικών κομμάτων (προσωπικά ενδιαφέρομαι για το ΠΑΣΟΚ) Βέβαια, η συζήτηση κατευθύνθηκε διαφορετικά, αλλά νομίζω ότι είναι εξίσου γόνιμη και ενδιαφέρουσα.

tractatus on 17 Απριλίου 2008 στις 12:54 μ.μ. είπε...

Λες: "Η επιμονή στην οικονομική σημειολογία, επιμένω είναι εσφαλμένη, άδικη και παράγει στρεβλά συμπεράσματα"...ποιός είναι επίμονος σε αυτή τη σημειολογία και μάλιστα την αναφέρει και ως χαρακτηριστικό; Ας λέγεται, λοιπόν, το social question..."G της ανατροπής" ..."G της παγκόσμιας συνύπαρξης".....!!!!
όχι των γενιά των 700€...τι σηματοδοτεί αυτό απο μόνο του;
Το πολιτικό σύστημα δεν θα κάνει τίποτα...η πολιτική αυτή γενιά θα κάνει για το πολιτικό σύστημα...το σύστημα είναι εκεί και περιμένει και δεν ενδιαφέρεται ν' αλλάξει Πασχάλη...ΕΣΕΙΣ θέλετε να το αλλάξετε κι επομένως δεν μπορείτε να έχετε αναγνωρισιμότητα ως χαμηλόμισθοι....

Λές: "Η νέα γενιά κινδυνεύει να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση από την προηγούμενη. Είναι δυνατόν αυτό να είναι απλές διαπιστώσεις και εντυπώσεις? Να μην είναι αμιγώς κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα? " Ωραία. Γιατί δεν δίνεις το βάρος σε αυτά τα ζητήματα αλλά ξεκινάς και αυτοπροσδιορίζεσαι με το οικονομικό; Που αλλού έχει ξαναπροσδιοριστεί κίνημα ή 'κίνημα' με τέτοι διακύβευμα; ονοματίζοντας μια ολόκληρη γενιά και χαρακτηρίζοντάς την; Δλδ η επόμενη γενιά αν παίρνει 1500€ και είναι λίγα θα την ονομάσουμε έτσι;

Αλλά επειδή πράγματι δεν συμφωνούμε δεν θέλω να κάνω κατάχρηση του χώρου....τη στιγμή που αλλού επεδίωκες να φθάσεις...δεν ξέρω αν ήταν χρήσιμη η παρέμβασή μου ...σαφέστατα ήταν καλοπροαίρετη και με σεβασμό απέναντι σε όσα λές...απλά ήταν διαφορετική. Αλλά και αυτό μπορεί να είναι ένα χαρακτηριστικό της διαφοράς των γενεών...:))))

Homo Sapiens on 17 Απριλίου 2008 στις 1:08 μ.μ. είπε...

Το πολιτικό σύστημα δεν θα κάνει τίποτα...η πολιτική αυτή γενιά θα κάνει για το πολιτικό σύστημα...το σύστημα είναι εκεί και περιμένει και δεν ενδιαφέρεται ν' αλλάξει Πασχάλη...ΕΣΕΙΣ θέλετε να το αλλάξετε κι επομένως δεν μπορείτε να έχετε αναγνωρισιμότητα ως χαμηλόμισθοι....

Να το τελικό απόσταγμα της 'διαφωνίας':) Το δημιουργικό συμπέρασμα! Εδώ πρέπει να δουλεψουμε όλοι. Οι παρεμβάσεις σου είναι απαραίτητες και καταλυτικές. Η σκέψη μου βρίσκεται σε διαρκή αναμόρφωση, ανασύνθεση και ...αναβάθμιση. Ενσωματώνω τις παρατηρήσεις σου και προσπαθώ να σκεφτώ διαρκώς νέες διατυπώσεις και συμπεράσματα.

έτσι λοιπόν λες ..."G της ανατροπής" ..."G της παγκόσμιας συνύπαρξης".....!!!!
όχι των γενιά των 700€. Μαζί σου, ας είναι οι πολίτες των 700ε μέρος μία νέας, προοδευτικής κινηματικής ολότητας που οραματίζομαι και οραματιζόμαστε

tractatus on 17 Απριλίου 2008 στις 2:00 μ.μ. είπε...

Βεβαίως θα είναι και οι χαμηλόμισθοι όλων των γενεών και όχι μόνο των 700€ αλλά κι εκείνοι που ο μισθός τους είναι 1300€ αλλά ταυτόχρονα έχουν οικογένεια, δάνεια κ.λ.π. και ο μισθός αυτός τους αδικεί και τους υποβαθμίζει ως ανθρώπους, οι απολυμένοι στα 50 που δεν βρίσκουν δουλειά και τελικά καταλήγουν κι εκείνοι με μισθό 700€ και μια σειρά περιπτώσεων ανθρώπων που με διαφορετικά χαρακτηριστικά συνδέεται και διαφοροποιείται με κοινό στόχο: Ενα καλύτερο κόσμο! Γιατί αυτό είναι το διακύβευμα και αυτό έχει και χαρακτηριστικά πολιτισμού που δεν αρκούνται σε μια ομάδα και με έναν περιοριστικό περιορισμό.
Αυτή η σύνθεση μπορεί να αποδώσει καλύτερα σ' ενα παγκοσμιοποιημένο σύστημα συνύπαρξης.

G700 on 17 Απριλίου 2008 στις 2:21 μ.μ. είπε...

dear παίδες,

η ουσία είναι ότι η γενιά των 700 ευρώ ως τίτλος που χαρακτηρίζει ένα κοινωνικό φαινόμενο και μαζί και μια γενιά νέων ανθρώπων πλέον έχει καταγραφεί ως τέτοια και θα μείνει ως χαρακτηρισμός της γενιάς μας.

Οι γενιές χαρακτηρίζονται από διάφορα πράγματα και φέρουν διάφορα ονόματα (πχ generation ipod, freeters, generation Y,X, homecoming generation κλπ) και δεν είναι απαραίτητο να αποτελούν ταυτόχρονα και κίνημα. Για παράδειγμα άλλο το φεμινιστικό κίνημα, το κίνημα ενάντια στα πυρηνικά, το κίνημα υπέρ της σεξουλακικής απελευθέρωσης και άλλο η γενιά του Μάη του '68. Η γενιά του Μάη δεν είναι κίνημα , αλλά στην πλειοψηφία της τα μέλη της συμμετείχαν στα παραπάνω κινήματα.

Αντίστοιχα όπως έχουμε εξηγήσει και από τις στήλες του blog της G700, οι νέοι της γενιάς των 700 ευρώ θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε ένα νεανικό πολιτικό κίνημα υπέρ του προοδευτικού μετασχηματισμού της κοινωνίας με μια σειρά από συγκεκριμένα αιτήματα. Αυτή τη στιγμή αυτό όμως δεν υφίσταται.

Για την ώρα η g700 ως εναλλακτική κίνηση του διαδικτύου συμμετέχει ενεργά σε μια σειρά από κοινωνικά κινήματα: το κίνημα για ελεύθερο blogging, το κίνημα για μεταμεσονύκτια λειτουργία του μετρό, το κίνημα για γυμναστήρια ανοιχτά την Κυριακή, το κίνημα για καθιέρωση Εθνικού Κατώτατου Μισθού από το κράτος, το οικολογικό κίνημα, το κίνημα υπέρ των δικαιωμάτων των μεταναστών 2ης γενιάς, το κίνημα υπέρ της επιχειρηματικότητας υψηλών δυνατοτήτων κοκ.

G700 on 17 Απριλίου 2008 στις 2:33 μ.μ. είπε...

κατά συνέπεια μην κολλάμε ούτε και με το 700, διότι τότε κάνουμε μυωπική ανάγνωση του φαινομένου. Αν το μόνο θέμα ήταν τα 700 τότε ένα καλύτερο όνομα θα ήταν η γενιά του βασικού μισθού. Αντιθέτως η γενιά των 700 ευρώ είναι το όνομα μιας γενιάς η οποία ζει στην πλανητική πλέον εποχή, αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις και προβληματίζεται για μια σειρά από θέματα. Έτσι έγινε πχ και στην Ιταλία με τη γενιά των 1000 ευρώ. Και γι' αυτό και δεν πιάνει η προσπάθεια πολλών πολιτικών τώρα τελευταία να αρχίσουν να μιλάνε για γενιά των 500-600 και 700 ευρώ. Ακούγεται τόσο γελοίο όταν το κάνουν και προσπαθούν να πλειοδοτήσουν σε "συμπάθεια" μειώνοντας το ποσό. Διότι δεν αντιλαμβάνονται ότι πέρα απ'τα ευρώ μιλάμε πρωτίστως για νέα γενιά , νέους και διαγενεακές σχέσεις.

katerina on 17 Απριλίου 2008 στις 3:03 μ.μ. είπε...

Επανερχομαι για να διευκρινησω, ότι σε καμια περίπτωση δεν απαξιωνω λαικίζοντας κανέναν.
Και ασφαλως δεν ειναι το μειζον, αν το οποιο τυπικο προσόν ανταποκρίνεται στα όνειρα του καθενός.
Η ουσία του σχολίου μου, ειναι ότι αυτή η γενιά ή όπως αλλοιως θα μπορουσε να χαρακτηριστεί,(ειναι προφανές και απο τα σχόλια, ότι δοκιμος όρος, δεν εχει ακομα προσδιοριστεί), αναπαράγει τα στεροτυπα της παθογενειας της ελληνικης οικονομικής και κοινωνικής ζωής.
Αντί σε μια χώρα με ελαστικές επιχειρηματικές δομές και επιδοτήσεις επιχειρηματικότητας, η γενια 25-35 να αποδεικνύει και να ενδυναμώνει το θάρρος ενος καινοτομου επιχειρηματικου ρίσκου, σχεδόν όλοι εγκλωβίζονται στα νυχια μιας κρατικίστικης αντίληψης με πατερούλη τις φρουδες κομματικές υποσχέσεις και επιζητουν κυβερνητικες ρυθμισεις της αγοράς και των εργασιακων σχέσεων.
Αυτή η γενιά ή θα πετυχει, ανοιγωντας τα φτερά της ή θα πεθάνει ζητώντας απο τον απολυτο αναρμόδιο, να ...ρυθμίσει κάτι που εκ των πραγματων δεν μπορει.

Ενα σημείο ακόμα.
Κάθε χρόνο, ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, βγαζει τον πινακα με τις αιτήσεις για καταθεση διπλωματος ευρεσιτεχνίας (πατεντα), ειναι εντυπωσιακό ότι το target group 25-35, στην Ελλαδα, εχει μηδενική συμμετοχή σε αντίθεση με μέσο όρο ΕΕ-25, οπου ως αναμενόμενο, ειναι το πιο δυναμικό κομματι στις αιτήσεις για καταθεση πατέντας.
Ας βγάλει ο καθενας τα συμπερασματα του.
Υ.Γ. Ειναι πολύ ευκολο για μενα να συνταχθω με την πλειοψηφία που αγανακτει και οικτιρει. Αντιθετα, μιας που δεν απεχω και πολύ ηλικιακα, αδυνατω να καταλάβω την αναζήτηση προστασίας στην αγορα της Ευρωπης απο τα κομματα ή απο την "κοινωνία των πολιτών" ή ακομα χειρότερα απο τον Λαζόπουλο.

tractatus on 17 Απριλίου 2008 στις 3:12 μ.μ. είπε...

Συμφωνώ με την Κατερίνα. Εθεσε το θέμα στη σωστή του βάση.
"Αυτή η γενιά ή θα πετυχει, ανοιγωντας τα φτερά της ή θα πεθάνει ζητώντας απο τον απολυτο αναρμόδιο, να ...ρυθμίσει κάτι που εκ των πραγματων δεν μπορει"

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

vA片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風

Sponsors

Archive

 

Homo sapiens. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com